توربوشارژ چیست؟

۳ بازديد

توربوشارژ چیست؟

توربوشارژ(Turbocharge) وسیله ای است که بر روی موتور خودرو نصب می شود و برای بهبود راندمان کلی و افزایش عملکرد طراحی شده است. به همین دلیل است که بسیاری از خودروسازان خودروهای خود را به این سیستم مجهز می کنند.

توربوشارژر یا به اختصار توربو وسیله ای است که در موتورهای دیزلی استفاده می شود و در حالی که باعث کاهش آلودگی محیط زیست می شود، به افزایش عملکرد خودرو نیز کمک می کند. اجزای توربو هوای اضافی را به داخل موتور فشرده می کنند و قدرت بیشتری را ایجاد می کنند .

توربوشارژرها از زمانی که برای موتورهای هواپیما ساخته شده اند رواج یافته اند . این سیستم چندی بعد مورد بر روی موتورهای دیزلی مورد استفاده قرار گرفت و توانست نتایج مطلوبی را رقم بزند.

امروزه سیستم توربو بر روی اتومبیل‌ها، وانت‌ها و کامیون‌های سنگین با موتورهای دیزلی، نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

توربوشارژ چگونه کار میکند؟

یک توربو از دو نیمه تشکیل شده است که توسط یک شفت به هم متصل شده اند. در یک طرف، گازهای داغ خروجی یک توربین را که به توربین دیگری متصل است می چرخانند و هوا را به داخل می مکد و آن را به داخل موتور فشرده می کند. این فشرده‌سازی همان چیزی است که به موتور قدرت و کارایی بیشتری می‌دهد، زیرا با ورود هوای بیشتری به محفظه احتراق، می‌توان سوخت بیشتری برای قدرت بیشتر اضافه کرد.

 

یک توربو گازهای خروجی موتور را در توربین جذب می کند. سپس این گازها در کمپرسور فشرده شده و به موتور باز می گردند. این هوای سرد فشرده جدید موتور را قادر می سازد تا با سوختن موثرتر سوخت، قدرت بیشتری تولید کند.

توربوشارژرها می توانند اسب بخار و راندمان حرارتی موتور را افزایش دهند یک موتور بدون توربوشارژ نمی تواند به اندازه یک موتور توربوشارژ از همان مقدار سوخت انرژی تولید کند.

این باعث می شود موتورهای توربوشارژ قوی تر و به صرفه تر باشند.

راهنمای گام به گام در مورد عملکرد سیستم توربو

بیایید نگاهی دقیق تر به عملکرد سیستم توربو بیندازیم. توربو دارای دو جزء اصلی توربین و کمپرسور است فرآیند تولید توان بیشتر، در چهار بخش انجام می شود:

  1. جذب گازهای خروجی اگزوز
  2. چرخش چرخ
  3. تهویه گازهای اگزوز
  4. فشرده سازی هوا

1. گرفتن گازهای خروجی اگزوز

موتور در هنگام احتراق گازهای داغ را تولید می کند. این گازها از طریق لوله اگزوز در یک وسیله نقلیه معمولی خارج می شوند. اما در یک موتور توربوشارژ، توربو این گازها را جذب می کند.

2. چرخش چرخ

گازهای اضافی موتور باعث چرخش پره های چرخ توربین می شود. این چرخش بسته به اندازه موتور، توربو و وسیله نقلیه می تواند متفاوت باشد. متوسط ​​توربوی خودرو می تواند تا 150000 دور در دقیقه بچرخد.

3. تهویه گازهای خروجی

اگزوز این گازها را پس از چرخش چرخ توربین آزاد می کند. گازها ابتدا باید از مبدل کاتالیزوری که داخل لوله پایین است عبور کنند. لوله اگزوز این گازها را پس از پاکسازی از مواد آلاینده خود آزاد می کند.

4. فشرده سازی هوا

چرخ توربین، کمپرسور هوا را در حین چرخش با RPM(دور بر دقیقه) بالا تغذیه می کند. کمپرسور هوای تمیز و سرد را از دریچه ورودی مکش می کند. سپس کمپرسور آن را تا 30 درصد بالاتر از فشار اتمسفر متراکم می کند. هوای متراکم غنی از اکسیژن ایجاد شده وارد محفظه احتراق می شود که به موتور کمک می کند سوخت را به طور موثرتری بسوزاند. این کارایی بهتری نسبت به موتورهای هم اندازه که توربوشارژ ندارند ارائه می دهد.

اجزای توربوشارژ

در ادامه به اجزای توربو خواهیم پرداخت که بفهمیم چگونه این اجزا با یکدیگر تعامل دارند تا قدرت بیشتری برای موتور دیزل تولید کنند؟

یک توربوشارژر فشار هوای ورودی اضافی را برای موتور فراهم می کند. این کار را با ترکیب یک چرخ کمپرسور و یک چرخ توربین از طریق یک شفت انجام می دهد گازهای خروجی به توربین نیرو می دهند و سپس چرخ کمپرسور را تغذیه می کنند.

بیشتر توربوشارژرهای مربوط به خودرو از کمپرسورهای جریان شعاعی و چرخ های توربین استفاده می کنند. چرخ های توربین جریان محوری نادرتر هستند زیرا فقط برای موتورهای دیزلی با سرعت پایین مناسب هستند.

هوزینگ مرکزی

یک سیستم بلبرینگ از محفظه مرکزی پشتیبانی می کند. محفظه مرکزی شفتی را نگه می دارد که توربین و کمپرسور را به هم متصل می کند. همچنین به عنوان مجموعه چرخ شفت یا مجموعه چرخشی شناخته می شود .

مجموعه چرخشی محفظه مرکزی (CHRA) به مجموعه شفت چرخ اشاره دارد. معمولاً از چدن خاکستری یا آلومینیوم ساخته می شود.

مهر و موم به جلوگیری از ورود روغن به کمپرسور و توربین کمک می کند. برخی از توربوشارژرها دارای مسیرهای خنک کننده در CHRA هستند . آنها برای دمای بالای گازهای خروجی مانند موتورهای احتراق داخلی استفاده می شوند.

سیستم بلبرینگ

سیستم بلبرینگ یک توربو حرکت شعاعی و محوری شفت و چرخ ها را کنترل می کند یکی دیگر از عملکردهای کلیدی که سیستم بلبرینگ انجام می دهد، به حداقل رساندن تلفات اصطکاک است.

سیستم های بلبرینگ به دلیل بهره وری سوخت موتور و تأثیر آنها بر اصطکاک توربوشارژر بسیار محبوب هستند.

یاتاقان ها در یک توربوشارژر معمولاً در حالت آویزان قرار می گیرند. رایج ترین موقعیت بین چرخ های توربین و کمپرسور است.

توربو به لطف طراحی روتور انعطاف پذیر، از سرعت های اول و دوم خود عبور می کند. این باعث می شود که آن را به موقعیت های دینامیکی روتور، از جمله چرخش و لرزش سنکرون، حساس کند.

https://giphy.com/channel/NaimaHerman5

https://3dwarehouse.sketchup.com/user/ada91c53-961d-40be-b3fc-bce6d80ec078/Naima-H

https://www.fanfiction.net/u/15996903/

https://seekingalpha.com/account/user_settings

https://justpaste.it/9v8fr

https://www.atlasobscura.com/users/naimaherman5

https://trello.com/u/naimaherman5

https://www.blogtalkradio.com/naimaherman5

https://www.reverbnation.com/artist/naimaherman5

https://www.viki.com/users/naimaherman5_441/about

https://visual.ly/users/naimaherman5/portfolio

https://www.terzocircolocasalnuovo.edu.it/prova-blog-biblio/

http://*******-um.researchport.umd.edu/login?url=http://beta-Bauland.de/component/k2/item/5-baubeginn-fuer-das-neue-wohnquartier-gruener-ring

https://login.umt.edu/cas/login?gateway=true&service=http://petrem.ru/oformlenie-lestnitsyi-v-dome/

https://comunicacionsocial.univalle.edu.co/investigacion-y-produccion/publicaciones/item/106-simulaciones-politicas

http://desankamaksimovickovin.edu.rs/index.php/component/k2/item/5-aliquam-erat-volutpat-nam-sem-urna-sagittis-ac-tempor-non

http://tdcn.hou.edu.vn/index.php?language=vi&nv=statistics&nvvithemever=t&nv_redirect=aHR0cHM6Ly9sZWFybmNyaWNrZXRzLmNvbS9iYXNpYy1ydWxlcy1vZi1jcmlja2V0Lw

http://rembau.kktm.edu.my/index.php/component/k2/item/5?start=0

http://thpttuachua.dienbien.edu.vn/index.php?language=vi&nv=statistics&nvvithemever=t&nv_redirect=aHR0cHM6Ly90aGVhLWRpbmluZy5jb20vaW5kZXgucGhwL2NvbXBvbmVudC9rMi9pdGVtLzM

https://www.fda.gov.mm/?p=815

زیرساخت‌های مجازی‌سازی

۱۱ بازديد

زیرساخت‌های مجازی‌سازی

زیر‌ساخت‌های مجازی‌سازی موجود بیشتر بر‌پایه سیستم‌عامل لینوکس هستند. گفتنی است مجازی‌سازی ویندوز با نام «Hyper V» نیز وجود دارد؛ ولی مانند بقیه چندان مشهور نیست و شرکت‌های هاستینگ از نسخه‌های لینوکسی استفاده می‌کنند. مهم‌ترین زیرساخت مجازی‌سازی که شرکت‌های هاستینگ از آن استفاده می‌کنند، VMWARE و KVM هستند. درادامه، درباره این مجازی‌ساز‌ها بیشتر صحبت می‌کنیم.

XEN

این مجازی‌ساز رایگان نیست؛ ولی یکی از مجازی‌ساز‌های حرفه‌ای‌ است. از زیرساخت XEN بیشتر در سازمان‌ها و شرکت‌های تخصصی استفاده می‌شود. شرکت‌های هاستینگ و فروش سرور مجازی به‌دلایلی از این سیستم استفاده نمی‌کنند.

VMWARE

VMWARE معروف‌ترین و محبوب‌ترین زیرساخت برای مجازی‌سازی است. بیشتر شرکت‌های هاستینگ و سازمان‌ها و شرکت‌ها از این زیرساخت استفاده می‌کنند. زیر‌ساخت VMWARE متأسفانه ایران را محدود کرده است و رایگان نیست و در کشورمان همیشه به‌صورت کرک‌شده استفاده می‌شود. محصول مجازی‌ساز این شرکت «ESXi» دارد که در قالب سیستم‌عامل ارائه شده است.

ESXi

این مجازی‌ساز پنل‌های کاربری اختصاصی مانند VCenter دارد که بیشترِ شرکت‌ها دسترسی کاربری به آن‌ها را به مشتریانشان ارائه می‌دهند. برخی پنل‌های مدیریتی نیز برای این برنامه تهیه شده‌اند که به‌صورت ماژول در پنل‌های کاربری شرکت‌های هاستینگ نصب و دراختیار کاربران قرار داده می‌شوند. خرید ******* پرسرعت v2ray

کاربران ازطریق این پنل‌ها می‌توانند سرور خود را روشن و خاموش و مجدداً راه‌اندازی کنند. همچنین، ویژگی‌های دسترسی کنسول به سرور مجازی و قسمت‌های مانیتورینگ متنوعی دارد. برخی از ویژگی‌های مهم مجازی‌ساز ESXi عبارت‌اند از:

  • پایداری بسیار زیاد
  • قدرت مدیریت بسیار فراوان سخت‌افزارها
  • سیستم‌های تحمل خطا بسیار پیشرفته با پایداری کم‌نظیر

KVM

مجازی‌ساز KVM برپایه لینوکس و کاملاً رایگان است؛ ولی برای ارتباط با پنل کاربری باید پنل‌های ویژه‌ای برایش تهیه شود که رایگان نیست. این پنل‌ها هم دراختیار کاربران قرار می‌گیرند و هم دراختیار مدیران سرور‌ها؛ اما با دسترسی‌های کاملاً متفاوت. مهم‌ترین ویژگی مجازی‌ساز KVM محیط بسیار کاربر‌پسند آن است.

از‌لحاظ مدیریتی KVM مانند ESXi نیست؛ ولی کاربر در پنل خود اختیارات بسیاری دارد که امروزه در بین کاربران سرور‌های مجازی بسیار محبوب شده است. معروف‌ترین این پنل‌ها SolusVM و AutoVM نام دارند. درادامه، به برخی از ویژگی‌های مهم این سیستم مجازی‌ساز اشاره کرده‌ایم:

  • نصب و تحویل خودکار و سریع سیستم‌عامل سرور مجازی
  • تعویض سیستم‌عامل سرور مجازی در هرلحظه به انتخاب و به‌وسیله خود کاربر
  • دسترسی مدیریتی بیشتر و مانیتورینگ بهتر کار روی سرور مجازی

کاربران بیشتر زیرساخت KVM را انتخاب می‌کنند؛ زیرا زمان پشتیبانی و تحویل بسیار کوتاه می‌شود.

مسئله مدیریت هارد در سرور مجازی

ظرفیت ذخیره‌سازی در همه سیستم‌ها و سرورها موضوع مسئله‌سازی است. در تمامی‌ سرور‌ها و سیستم‌های کامپیوتری، اگر ظرفیت هارد پر شود، سیستم به‌درستی کار نمی‌کند و دچار مشکل می‌شود. نکته‌ای که کاربران به‌دلیل دانش ناکافی در این زمینه با آن مواجه هستند، این است که به‌اشتباه فکر می‌کنند در سرور مجازی از هارد (HDD) به‌طوراشتراکی استفاده می‌شود. مطمئن باشید که در سرور مجازی با هر تکنولوژی یا هر مجازی‌سازی که استفاده شود، HDD به‌طوراختصاصی دراختیارتان قرار می‌گیرد. نکته‌ای که گاهی اوقات به‌اشتباه برداشت یا از آن سوءاستفاده می‌شود، در تکنولوژی مدیریت هارد سرور میزبان است.

مجازی‌ساز‌ها برای مدیریت هارد ابزارهای خاصی دراختیار مدیر سرور قرار می‌دهند تا از فضای خالی‌ هارد‌های سرور‌های مجازی به‌صورت بهینه استفاده کنند. حال چرا چنین ابزارها و تکنیک‌هایی وجود دارند؟ پاسخ این است که مدیریت هارد در سرور همیشه با مشکل همراه است و اگر به‌درستی این کار انجام نشود، همه سرورهای مجازی موجود در سرور میزبان با مشکل مواجه می‌شوند.

شما همیشه از فضای سیستم خود به‌طور‌کامل استفاده نمی‌کنید و ممکن است فضای خالی زیادی داشته باشید. گاهی اوقات کاربران از فضای خالی هارد سرور مجازی هیچ‌وقت استفاده نمی‌کنند. مدیران سرور‌ها با استفاده از شیوه‌های مدیریتی متفاوتی که ابزارهای موجود در مجازی‌ساز‌ها دراختیارشان قرار می‌دهند، سیاست‌های متفاوتی را برای مدیریت هارد سرور میزبان در نظر می‌گیرند. https://llk.dk/bsl4ky

نکته

متأسفانه برخی از مدیران سرور‌ها از این مسئله سوءاستفاده می‌کنند و بیشتر از حجم کل هارد سرور میزبان، سرور مجازی به کاربران ارائه می‌کنند. این کار باعث کُندی همه سرور‌های مجازی می‌شود و اصطلاحاً به آن Oversellکردن می‌گویند. این یعنی بیشتر از توان سرور میزبان سرور مجازی ایجاد شده است. کاربران نمی‌توانند از این مسئله آگاه شوند و باید به مدیر سرور و شرکت ارائه‌دهنده سرور مجازی اعتماد کنند. پس هنگام تهیه، به اعتبار فرد یا شرکت ارائه‌دهنده خدمات توجه کنید.

دسترسی کنسول یا VNC چیست؟

دسترسی کاربران به سرور مجازی ازطریق اینترنت است. اگر اینترنت یا شبکه سرور مجازی دچار مشکل شود یا بخواهید عملیاتی را قبل از بارگذاری سیستم‌عامل انجام دهید، ازطریق دسترسی راه دور یا ریموت نمی‌توانید به سرور متصل شوید و باید دسترسی مستقیم به سیستم‌عامل داشته باشید.

به این نوع دسترسی، دسترسی کنسول می‌گویند. برای درک بهتر این نوع دسترسی، فرض کنید که مستقیماً پشت سرور خود نشسته‌اید و با کیبورد و ماوس و مانیتور به سرور متصل شده‌اید. در این صورت، هر کاری بخواهید انجام می‌دهید.

معروف‌ترین ابزار برای دسترسی کنسول به سرور مجازی برنامه VNC است؛ البته کنترل پنل‌های مدیریتی سرور‌های مجازی انواع مختلفی از دسترسی‌های کنسول را دراختیار کاربران قرار می‌دهند.

روش‌های افزایش امنیت سرور مجازی

امنیت همواره یکی از مسائل اساسی کاربرانی است که قصد دارند از فضای مجازی برای اهداف مختلف استفاده کنند. به‌همین‌دلیل، صاحبان کسب‌و‌کارها نیز برای اینکه بتوانند به مشتریان خود از این نظر اطمینان لازم را بدهند، همواره تمهیداتی را برای افزایش امنیت سرور مجازی در نظر می‌گیرند. به این نکته نیز باید توجه کنید که بیشترِ بار امنیت سرور مجازی با کاربر است و این کار به دانش و تجربه کافی نیاز دارد.

شرکت ارائه‌دهنده خدمات فقط می‌تواند شبکه و سخت‌افزار سرور را تاحدممکن امن نگه دارد. پیشنهاد می‌کنیم که اگر دانش یا نیروی متخصص برای این کار را ندارید، حداقل از کنترل پنل‌های تحت‌وب مدیریت سرور استفاده کنید؛ زیرا این کنترل پنل‌ها تا حدودی امنیت سرور شما را افزایش می‌دهند. درادامه برای برقراری حداقل امنیت سرور مجازی، چند راهکار را به شما معرفی می‌کنیم.

https://disqus.com/by/soniarober22/about/

https://8tracks.com/soniarober22

https://www.redbubble.com/people/SoniaRober22/shop?asc=u

https://trello.com/u/soniarober22

https://www.blogtalkradio.com/soniarober22

https://visual.ly/users/soniarober22/portfolio

https://www.viki.com/users/soniarober22_535/about

https://infogram.com/untitled-chart-1hmr6g7qdpnmz6n?live

https://slides.com/soniarober22

https://500px.com/p/soniarober22?view=photos

https://logopond.com/SoniaRober22/profile/644245/?filter=&page=

https://list.ly/soniarober22/favorites

https://www.bitsdujour.com/profiles/paVpVz

 

آموزش سگ در منزل

۱۳ بازديد

آموزش سگ در منزل

مقدمه

سگ‌ها حیواناتی هستند که نیاز به مراقبت، توجه، و آموزش دارند. سگ‌ها می‌توانند دوستان وفادار، همراهان خوب، و حامیان قوی انسان‌ها باشند. اما برای اینکه سگ‌ها با شما و محیط اطراف خود به خوبی سازگار شوند، لازم است که به آن‌ها آموزش و تربیت مناسب را بدهید. آموزش و تربیت سگ می‌تواند برای شما و سگ خود مفید و لذت‌بخش باشد. اما چگونه می‌توانید سگ خود را آموزش و تربیت کنید؟ چه کسانی می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند؟ در این مقاله، به بررسی مربی تربیت سگ در منزل پرداخته شده است.

بخش اول: مزایای آموزش سگ در منزل

آموزش سگ در منزل یک روش است که شما می‌توانید با استفاده از یک مربی تربیت سگ حرفه‌ای، سگ خود را در محل زندگی خود آموزش و تربیت کنید. این روش دارای چندین مزیت است:

  • راحتی و آسایش: شما نیاز ندارید که سگ خود را به جای دور یا ناآشنا ببرید یا از آن جدا شوید. شما می‌توانید در خانه خود با سگ خود کار کنید و از هم‌دیگر لذت ببرید.
  • تطابق با شرایط: شما می‌توانید برنامه آموزش و تربیت سگ خود را با شرایط خانه، خانواده، و زندگی خود هماهنگ کنید. شما می‌توانید با توجه به نژاد، سن، شخصیت، و نیازهای سگ خود روش مناسب را انتخاب کنید.
  • تقویت رابطه: شما می‌توانید با حضور در فرآیند آموزش و تربیت سگ خود، رابطه قوی‌تر و عمیق‌تری با او بسازید. شما می‌توانید به عنوان صاحب و رهبر سگ خود عمل کنید و اعتماد، احترام، و عشق را با او تقسیم کنید.

فروش سگ در پردیس

بخش دوم: چگونه مربی تربیت سگ در منزل پیدا کنید؟

برای پیدا کردن یک مربی تربیت سگ در منزل، لازم است که چند نکته را در نظر داشته باشید. بعضی از این نکات عبارتند از:

  • جستجو در منابع معتبر: شما باید از منابع قابل اعتماد و بروز برای جستجو در مورد مربی تربیت سگ در منزل استفاده کنید. بعضی از این منابع عبارتند از:
  • بررسی سوابق و نمونه کارها: شما باید از سوابق و نمونه کارهای مربی تربیت سگ در منزل اطلاع پیدا کنید. شما باید ببینید که مربی تربیت سگ چه تجربه، تحصیلات، و مدارکی دارد. شما باید ببینید که مربی تربیت سگ چه روش‌ها و متدهایی را برای آموزش و تربیت سگ استفاده می‌کند. شما باید ببینید که مربی تربیت سگ چه نتایج و بازخوردهایی از کار خود دارد.
  • مصاحبه و مشاوره: شما باید با چند مربی تربیت سگ در منزل مصاحبه و مشاوره کنید. شما باید با مربی تربیت سگ در مورد نیازها، اهداف، و انتظارات خود صحبت کنید. شما باید با مربی تربیت سگ در مورد هزینه، زمان، و شرایط خدمات خود بحث کنید. شما باید با مربی تربیت سگ در مورد روش‌ها و فلسفه‌های آموزش و تربیت سگ اطلاع گیرید. شما باید با مربی تربیت سگ در مورد رابطه و اعتماد بین شما و سگ خود صادقانه صحبت کنید.

نتیجه‌گیری

سگ‌ها حیواناتی هستند که نیاز به مراقبت، توجه، و آموزش دارند. آموزش و تربیت سگ می‌تواند برای شما و سگ خود مفید و لذت‌بخش باشد. اما برای اینکه سگ خود را به خوبی آموزش و تربیت کنید، لازم است که از کمک یک فرد حرفه‌ای به نام مربی تربیت سگ در منزل استفاده کنید. در این مقاله، به بررسی مزایا، نکات، و منابع پیدا کردن مربی تربیت سگ در منزل پرداخته شده است. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید و آموزنده باشد و به شما کمک کند تا با سگ خود رابطه بهتر و سالم

بیماری کاوازاکی؛ نشانه ها و راه های درمان چیست؟

۴ بازديد

بیماری کاوازاکی؛ نشانه ها و راه های درمان چیست؟

نشانه های بیماری کاوازاکی

 

علائم بیماری کاوازاکی معمولا طی سه مرحله آشکار می شود.

مرحله اول

 

ممکن است علائم و نشانه های مرحله ی اول شامل موارد زیر باشد:

 

    تب بالای 39 درجه ی سانتی گراد که بیشتر از سه روز طول بکشد

    سرخی شدید چشم ها بدون ترشح

    جوش روی قسمت مهمی از بدن و ناحیه ی تناسلی

    قرمزی، خشکی و ترک خوردن لب و سرخی و ورم شدید زبان

    ورم و قرمز شدن کف دست و پا

    التهاب غدد لنفاوی گردن و احتمالا سایر نقاط

    زودرنجی

بیماریهای مغزی کودکان

بیشتر بدانید: عفونت ادراری در کودکان و نوزادان؛ علائم، نحوه تشخیص و راه‌کارهایی برای پیشگیری از آن

مرحله دوم

 

ممکن است کودک در مرحله ی دوم این بیماری دچار علائم زیر شود:

 

    پوسته شدن پوست دست و پا، به خصوص نوک انگشتان دست و پا

    درد مفصل

    اسهال

    استفراغ

    شکم درد

 

مرحله سوم

 

معمولا اگر عوارضی رخ ندهد، علائم این بیماری در مرحله سوم به تدریج از بین می رود. ممکن است تا هشت هفته طول بکشد تا میزان انرژی کودک به حد نرمال برگردد.

چه زمان باید به متخصص روماتولوژی مراجعه کنیم

 

اگر تب کودک بیش از سه روز طول بکشد، با پزشک تماس بگیرید. همچنین اگر تب کودک همراه با چهار علامت زیر یا بیشتر است نیز، با دکتر اطفال از درمانکده تماس بگیرید:

 

بنفش شدن ال سی دی گوشی موبایل

۷ بازديد

بنفش شدن ال سی دی گوشی موبایل

 

یکی از قسمت های حساس و مهم گوشی های موبایل صفحه نمایش یا ال سی دی موبایل است که همیشه در معرض خرابی است و همچنین زرد، سفید کننده یا بنفش یا رنگ ال سی دی رنگی و یا رنگ ال سی دی خطی است. . به دلایل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله از سایت تعمیر موبایل موبوسرویس به تمامی دلایل و راه حل های این مشکل می پردازیم. (توجه داشته باشید که تمامی راه حل ها یک به یک بررسی می شوند) البته باید در نظر داشته باشید که هر مدل گوشی و صفحه نمایش پس از ضربه واکنش خاص خود را دارد که برای گوشی های ال ای دی پس از ضربه قابل انجام است. صفحه گوشی کاملا سیاه می شود و تصویر کاملا محو می شود یا ال سی دی بنفش می شود که دلیل اصلی آن کیفیت و ساختار صفحه نمایش LED است.

در نتیجه بهتر است در برابر آسیب دیدگی ال سی دی گوشی خود اطلاعات لازم را داشته باشید تا در صورت بروز مشکل احتمالی علت این مشکل را متوجه شوید. همچنین اطلاعات بیشتر در مورد مهم ترین دلایل زرد شدن صفحه LCD. در این مطلب که توسط تیم وبسایت موبایل 110 گردآوری شده است، نحوه بنفش شدن ال سی دی گوشی را برای شما خواهیم گفت.

 

دلیل اصلی تغییر رنگ ال سی دی گوشی موبایل

موبایل های ال سی دی بسیار حساس هستند و همه ما به طور کامل آن را می دانیم پس بهتر است دلایل آسیب دیدگی صفحه نمایش را بدانیم و حدس بزنیم چه اتفاقی برای صفحه نمایش ما افتاده است.

 

دلایل رنگ شدن صفحه LCD گوشی

یکی از دلایل اصلی رنگ صفحه نمایش یا بنفش بودن صفحه نمایش ال سی دی موبایل شما پیکسل های ال سی دی است، زیرا در صورت آسیب دیدن، رنگ صفحه نمایش گوشی موبایل را تغییر می دهند، زیرا این پیکسل ها بسیار حساس هستند، بنابراین باید از خود جلوگیری کنید. تلفن همراه از آسیب احتمالی

 

فشار و شوک دو عامل اصلی تغییر رنگ ال سی دی یا بنفش ال سی دی گوشی موبایل است چرا که طبق تجربه کاربرانی که به ما گزارش کرده اند رنگ ال سی دی گوشی به زرد و صفحه نمایش گوشی زرد شده است. پس در هر صورت باید از ضربه یا فشار احتمالی به گوشی خودداری کنید.

 

خیس شدن یا خیس شدن گوشی یکی دیگر از دلایل آسیب دیدگی و زرد، سفید یا بنفش بودن صفحه LCD گوشی موبایل شماست، پس بهتر است هنگام خیس شدن گوشی خود را خاموش کنید و از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید. اعزام مرکز تعمیرات موبایل موبوسرویس در اصفهان متخصص در زمینه تلفن همراه.

 

راه حلی برای زرد شدن، سفید شدن، بنفش ال سی دی تلفن همراه

اگر به هر دلیلی صفحه نمایش گوشی موبایل شما زرد، سفید یا بنفش شده است، باید از بهترین راه حل برای رفع مشکل زرد شدن، سفید شدن یا بنفش شدن صفحه LCD گوشی موبایل و بسیاری از راهکارهای عیب یابی استفاده کنید. راهی برای غلبه بر این حالت است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

اولین دلیل را می توان به مشکل نرم افزار گوشی نسبت داد، بنابراین باید ابتدا گوشی خود را به حالت Factory Reset کنید زیرا در برخی موارد مشکل صفحه LCD با این راه حل حل می شود.

یکی دیگر از روش ها و راه حل های رفع زردی ال سی دی گوشی را می توان حالت safe mode نامید، زیرا این روش می تواند این مشکلات را برطرف کرده و مشکل رنگ ال سی دی گوشی موبایل را حل کند.

اگر با راه حل فوق نتیجه ای نگرفتید و رنگ ال سی دی شما همچنان زرد یا بنفش است راه حل دیگر تعویض ال سی دی گوشی موبایل است که یکی از بهترین و اصلی ترین راه حل هاست پس در نتیجه می توانید گوشی خود را تعویض کنید این کار را به مراکز معتبری مانند موبوسرویس در اصفهان که متخصص تعویض ال سی دی گوشی موبایل هستند بسپارید تا مشکل قطعات اصلی شما را حل کرده و در کمترین زمان ممکن به شما تحویل دهند.

 

همچنین عزیزان من می توانید تمامی سوالات مربوط به مشکلات صفحه نمایش LCD و تعویض ال سی دی گوشی موبایل خود را به سرویسکاران ما در موبوسرویس بسپارید. همچنین می توانید با شماره زیر سایت تماس گرفته و تلفن خود را حضوری یا با پیک ارسال نمایید و یا گوشی خود را برای ما ارسال نمایید.

 

تاچ و ال سی دی در هر مدل گوشی موبایل از قطعات مهم و اصلی به حساب می آیند که باید سعی کنیم از آنها به خوبی مراقبت کنیم زیرا بسیار آسیب پذیر است و اگر آسیب ببیند هزینه زیادی به همراه خواهد داشت. همچنین شکستن و تعویض ال سی دی گوشی موبایل یکی از مشکلات رایج افرادی است که به مرکز تعمیرات موبایل ما مراجعه می کنند و همانطور که گفتیم تاچ و ال سی دی یکی از مهم ترین قسمت های گوشی موبایل است و بهتر است قبل از هر چیز دیگری اطلاعات کسب کنید. اجازه دهید در مورد این بخش مهم در تلفن همراه توضیح دهیم، پس با ما همراه باشید تا در مورد آن به تفصیل صحبت کنیم. مرکز تعمیرات موبایل ما خدماتی مانند تعویض تاچ و ال سی دی را به صورت کاملا تخصصی با کیفیت عالی و قیمت مناسب انجام می دهد. همچنین خدماتی مانند تعویض ال سی دی گوشی های شیائومی، سامسونگ، اپل، شیائومی و هوآوی نیز در مرکز تعمیرات موبایل ما انجام می شود. .

 

ال سی دی چیست و تعویض ال سی دی گوشی موبایل چه اجزایی دارد

کارایی و استفاده از گوشی های هوشمند با گذشته بسیار متفاوت است زیرا استفاده از گوشی های هوشمند تنها به تماس تلفنی محدود نمی شود بلکه برای کارهای دیگری مانند خرید آنلاین، شرکت در کلاس های آنلاین و تماشای فیلم و سریال نیز استفاده می شود. به همین دلیل استفاده می شود، اهمیت ال سی دی و کیفیت صفحه نمایش و سلامت آن نیز اهمیت آن را نشان می دهد. برای درک بهتر این موضوع به توضیح اجزای صفحه نمایش گوشی موبایل می پردازیم.

نمایندگی تعمیرات شیائومی

صفحه نمایش گوشی موبایل به طور کلی از 4 قسمت تشکیل شده است.

قسمت اول و پایین صفحه نمایش فریم نام دارد و مانند نگهدارنده ال سی دی و اجزای آن است و نقش قاب را بر روی صفحه بازی می کند.

 

قسمت بعدی صفحه نمایش LCD است. ال سی دی قسمت اصلی صفحه نمایش است بنابراین متن تصویر و تمامی تصاویر روی ال سی دی نمایش داده می شود و در صورت بروز مشکل در ال سی دی باید سریعا آن را تعمیر کرد. همچنین ال سی دی یکی از رایج ترین انواع نمایشگرها در اینها صفحه نمایش تلفن همراه است که دلیل استفاده از آن در گوشی های لمسی و ال سی دی مصرف برق کم و تصویر خوب است. علت ایراد این قسمت از گوشی، خوردگی گوشی توسط آب یا فشار اجسام سنگین بر روی گوشی است و در صورتی که هر یک از موارد فوق بر روی صفحه نمایش گوشی شما رخ دهد، احتمال آسیب دیدن آن وجود دارد. ال سی دی بسیار بالا و در استفاده از گوشی با مشکل مواجه خواهید شد.

 

مورد سوم دیجیتایزر است، در اصل این قسمت وظیفه تاچ گوشی را بر عهده دارد، اگر اثر آسیب دیدگی را دید و نشان داد که لمس گوشی کار نمی کند، این قسمت زیر شیشه ال سی دی قرار دارد و قطعه کاملا حساس

 

قسمت آخر گلس ال سی دی است که با نصب کارخانه روی صفحه نمایش گوشی روی ال سی دی قرار می گیرد، همچنین توجه داشته باشید که این گلس مجهز به شیشه محافظ پلاستیکی ضد خش است که از فروشگاه های لوازم جانبی قابل تهیه است. . روی گوشی نصبش کنید فرق میکنه چون خود کارخانه روی ال سی دی نصب میکنه و همچنین سازه مهم و قسمت مهمی روی ال سی دی هست چون هم تاچ و هم ال سی دی رو از آسیب محافظت میکنه. .

 

این گلس دارای مقاومت بالایی است که به دلیل اینکه از استفاده مستقیم دست با لمس و ال سی دی جلوگیری می کند و در چنین مواقعی در برابر ضربه و فشار خارجی محافظت می کند که به صورت کارخانه ای روی ال سی دی نصب می شود. در اثر ضربه، گلس ال سی دی شما شکسته و آسیب دیده است، اما تصویر گوشی کاملا سالم است و لمس گوشی در همه جا کاملا کار می کند، بنابراین تعمیر و تعویض گلس برای تعمیر گوشی شما کافی است و ال سی دی شرط لازم است. . باید گلس را تعویض کند، همچنین در چنین مواقعی نیازی به تعویض کامل ال سی دی نیست.

 

شایع ترین علل آسیب دیدگی ال سی دی تلفن همراه و تعویض ال سی دی تلفن همراه

* تلفن همراه در معرض حرارت مستقیم

*پاک کردن گوش، یعنی خیس کردن تلفن همراه با آب و ورود آب به گوشی، صفحه لمسی و ال سی دی

* تاثیر مستقیم و غیر مستقیم بر روی گوشی های لمسی و LCD